Szoftver labor 4.
A tantárgy angol neve: Software Laboratory 4.
Adatlap utolsó módosítása: 2008. január 31.
A fenti forma a Neptun sajátja, ezen technikai okokból nem változtattunk.
A kötelező előtanulmányi rend az adott szak honlapján és képzési programjában található.
Ez a labor a 3. féléves Szoftvertechnológia és Szoftver labor III. tárgyakhoz kapcsolódó project labor szerepét tölti be. A hallgatók 3-4 fõs csoportokban projektet valósítanak meg. A teamek saját belsõ felépítésüket és vezetõjüket maguk választják meg. Minden team kommentározott naplót vezet, amiben dokumentálja, hogy ki, mikor, milyen tevékenységet, kikkel együttmûködve, mennyi ideig végzett. A napló értékelés tárgya.
A feladat megoldása UML alkalmazásával a Rational Unified Process (RUP) módszertan szerint történik.
A projekt során a csoportok alábbi szoftver termékeket készitik el:
- Követelményspecifikáció, projekt terv, use case, use-case diagram, szójegyzék
- UML analízis és tervdokumentáció
- Teszt terv
- Felhasználói kézikönyv és help
- Dokumentált, belõtt, tesztelt programok
1. Team-ek szervezése, a feladat kiadása.
2. A követelmények specifikálása, projekt terv, use case-ek, use case diagramok, szójegyzék készítése.
3. RUP analízis modell készítése. Class diagramok. Részletes use case-ek.
4. RUP analízis modell kidolgozása. Szekvencia diagramok. Szkeleton modell specifikálása, implementálása.
5. Szkeleton modell bemutatása.
6. RUP analízis, valóságos use case-ek. Felhasználói kézikönyv készítése.
7. Prototípus input és outputok specifikálása. Architektura definiálása.
8. Prototípus osztály és interakciós diagramok. Tesztelési terv készítése.
9. Prototípus implementálása. Tesztprogramok specifikálása.
10. Prototípus bemutatása. A tesztprogramok implementálása.
11. Grafikus kezelõi felület specifikálása. Prototípus tesztelése.
12. Grafikus felület tervezése, implementálása. A tesztek kiértékelése.
13. Grafikus kezelõi felület implementálása.
14. Kész rendszer bemutatása, eredmények értékelése.
konzultáció
a. A szorgalmi idõszakban:
A célkitűzésben és a részletes tematika leírásában szereplõ dokumentációkat a tárgy projektdefiníciójában (letölthető a tárgy web-oldaláról) meghatározott határidõkre, általában hetente kell elkészíteni és beadni. A tárgy a féléves folyamatos munkára épül és hasonlóképp folyamatos a számonkérés és értékelés is.
b. A vizsgaidõszakban:
A követelmények vizsgaidõszakban nem teljesíthetõk.
Minden nap késedelem az adott dokumentációért kapható maximális pontszámot 10 %-kal csökkenti. A napforduló 15:00-kor van, a szombat és a vasárnap együttesen egy napnak számít. Tekintettel a féléves folyamatos munkára, egyéb pótlási lehetőség nincs.
A laboratóriumi foglalkozások alkalmával.
Sommerville, I. – Szoftver rendszerek fejlesztése (Software Engineering, 6th ed) Panem kiadó, Debrecen, 2002
Sommerville, I. - Software Engineering, 6th ed. Addison-Wesley PC. Reading Massachusettes, 2001.
Kondorosi, László, Szirmay-Kalos: Objektum orientált szoftver fejlesztés, ComputerBooks, Bp., 1997
Booch, G., Rumbaugh, J., Jacobson, I.: The Unified Modeling Language User Guide, Addison-Wesley, 1999.
Larman C. : Applying UML and Patterns, Prentice-Hall, 1998.
A tanszék web-lapjáról letölthetõ segédletek.