Budapest University of Technology and Economics, Faculty of Electrical Engineering and Informatics

    Belépés
    címtáras azonosítással

    vissza a tantárgylistához   nyomtatható verzió    

    Szoftver labor 4.

    A tantárgy angol neve: Software Laboratory 4.

    Adatlap utolsó módosítása: 2008. január 31.

    Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
    Villamosmérnöki és Informatikai Kar
    Informatikus-mérnök Szak -BSc. alaptárgy
    Tantárgykód Szemeszter Követelmények Kredit Tantárgyfélév
    VIIIA220   0/0/2/f 2  
    3. A tantárgyfelelős személy és tanszék Dr. Goldschmidt Balázs, Irányítástechnika és Informatika Tanszék
    4. A tantárgy előadója
    dr. László ZoltánadjunktusIrányítástechn. és Informatika
    5. A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít szoftver technológia, programozás Java nyelven
    6. Előtanulmányi rend
    Kötelező:
    (TárgyEredmény( "BMEVIIIA217" , "jegy" , _ ) >= 2
    VAGY
    TárgyEredmény( "BMEVIFO2228" , "jegy" , _ ) >= 2
    VAGY
    TárgyEredmény( "BMEVIIIAB01" , "jegy" , _ ) >= 2 )

    ÉS NEM ( TárgyEredmény( "BMEVIIIAB02" , "jegy" , _ ) >= 2
    VAGY
    TárgyEredmény("BMEVIIIAB02", "FELVETEL", AktualisFelev()) > 0)

    ÉS Training.Code=("5N-A8")

    A fenti forma a Neptun sajátja, ezen technikai okokból nem változtattunk.

    A kötelező előtanulmányi rendek grafikus formában itt láthatók.

    7. A tantárgy célkitűzése

    Ez a labor a 3. féléves Szoftvertechnológia és Szoftver labor III. tárgyakhoz kapcsolódó project labor szerepét tölti be. A hallgatók 3-4 fõs csoportokban projektet valósítanak meg. A teamek saját belsõ felépítésüket és vezetõjüket maguk választják meg. Minden team kommentározott naplót vezet, amiben dokumentálja, hogy ki, mikor, milyen tevékenységet, kikkel együttmûködve, mennyi ideig végzett. A napló értékelés tárgya.

    A feladat megoldása UML alkalmazásával a Rational Unified Process (RUP) módszertan szerint történik.

    A projekt során a csoportok alábbi szoftver termékeket készitik el:

    - Követelményspecifikáció, projekt terv, use case, use-case diagram, szójegyzék

    - UML analízis és tervdokumentáció

    - Teszt terv

    - Felhasználói kézikönyv és help

    - Dokumentált, belõtt, tesztelt programok

    8. A tantárgy részletes tematikája

    1. Team-ek szervezése, a feladat kiadása.

    2. A követelmények specifikálása, projekt terv, use case-ek, use case diagramok, szójegyzék készítése.

    3. RUP analízis modell készítése. Class diagramok. Részletes use case-ek.

    4. RUP analízis modell kidolgozása. Szekvencia diagramok. Szkeleton modell specifikálása, implementálása.

    5. Szkeleton modell bemutatása.

    6. RUP analízis, valóságos use case-ek. Felhasználói kézikönyv készítése.

    7. Prototípus input és outputok specifikálása. Architektura definiálása.

    8. Prototípus osztály és interakciós diagramok. Tesztelési terv készítése.

    9. Prototípus implementálása. Tesztprogramok specifikálása.

    10. Prototípus bemutatása. A tesztprogramok implementálása.

    11. Grafikus kezelõi felület specifikálása. Prototípus tesztelése.

    12. Grafikus felület tervezése, implementálása. A tesztek kiértékelése.

    13. Grafikus kezelõi felület implementálása.

    14. Kész rendszer bemutatása, eredmények értékelése.

    9. A tantárgy oktatásának módja (előadás, gyakorlat, laboratórium)

    konzultáció

    10. Követelmények

    a. A szorgalmi idõszakban:

    A célkitűzésben és a részletes tematika leírásában szereplõ dokumentációkat a tárgy projektdefiníciójában (letölthető a tárgy web-oldaláról) meghatározott határidõkre, általában hetente kell elkészíteni és beadni. A tárgy a féléves folyamatos munkára épül és hasonlóképp folyamatos a számonkérés és értékelés is.

     

    b. A vizsgaidõszakban:

    A követelmények vizsgaidõszakban nem teljesíthetõk.

    11. Pótlási lehetőségek

    Minden nap késedelem az adott dokumentációért kapható maximális pontszámot 10 %-kal csökkenti. A napforduló 15:00-kor van, a szombat és a vasárnap együttesen egy napnak számít. Tekintettel a féléves folyamatos munkára, egyéb pótlási lehetőség nincs.

    12. Konzultációs lehetőségek

    A laboratóriumi foglalkozások alkalmával.

    13. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom

    Sommerville, I. – Szoftver rendszerek fejlesztése (Software Engineering, 6th ed) Panem kiadó, Debrecen, 2002

    Sommerville, I. - Software Engineering, 6th ed. Addison-Wesley PC. Reading Massachusettes, 2001.

    Kondorosi, László, Szirmay-Kalos: Objektum orientált szoftver fejlesztés, ComputerBooks, Bp., 1997

    Booch, G., Rumbaugh, J., Jacobson, I.: The Unified Modeling Language User Guide, Addison-Wesley, 1999.

    Larman C. : Applying UML and Patterns, Prentice-Hall, 1998.

    A tanszék web-lapjáról letölthetõ segédletek.

    14. A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka
    Tervezési feladat megoldása60
    Félévközi készülés órákra-
    Felkészülés zárthelyire-
    Házi feladat elkészítése-
    Kijelölt írásos tananyag elsajátítása-
    Vizsgafelkészülés-
    Összesen60
    15. A tantárgy tematikáját kidolgozta
    dr. László ZoltánadjunktusIrányítástechn. és Informatika