Budapest University of Technology and Economics, Faculty of Electrical Engineering and Informatics

    Belépés
    címtáras azonosítással

    vissza a tantárgylistához   nyomtatható verzió    

    Témalaboratórium

    A tantárgy angol neve: Training Project Laboratory

    Adatlap utolsó módosítása: 2015. február 14.

    Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
    Villamosmérnöki és Informatikai Kar
    Mérnökinformatikus szak, BSc képzés         
    Tantárgykód Szemeszter Követelmények Kredit Tantárgyfélév
    VIHIAL00 5 0/0/3/f 3  
    3. A tantárgyfelelős személy és tanszék Dr. Fazekas Péter, Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszék
    4. A tantárgy előadója

    A témalabor megtartásáért a hallgató anyatanszéke felelős (ez a specializáció- és ágazatválasztáskor a hallgatóhoz rendelt tanszék).

    5. A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít A tantárgy a Villamosmérnöki és Informatikai Kar (VIK) által oktatott témakörök ismeretére épít.
    6. Előtanulmányi rend
    Kötelező:
    Szakirany("AMINinfokommHIT", _)
    VAGY Training.code=("5NAA8")

    A fenti forma a Neptun sajátja, ezen technikai okokból nem változtattunk.

    A kötelező előtanulmányi rendek grafikus formában itt láthatók.

    7. A tantárgy célkitűzése A témalabor bemutatja a specializáció, illetve ágazat (ha van) adott tanszékéhez tartozó műhelyeket, amelyek később az Önálló laboratórium, illetve a Szakdolgozat-készítés tantárgyakat kiszolgálják. A hallgatók a témalabor foglalkozásai során megismerkednek a műhely munkájával, és elsajátítják a műhely témáinak műveléséhez szükséges speciális szakmai ismereteket. A témalabor tantárgy elvégzése után a hallgatók képesek lesznek az adott szakmai műhelyben választott önálló laboratóriumi feladat további felkészítés nélküli kidolgozására.
    8. A tantárgy részletes tematikája

    Az oktatási időszak első hetében (a regisztrációs hetet követően) a hallgatók jelentkeznek a tanszék által meghirdetett szakmai műhelyek valamelyikébe. Célszerű a műhely kiválasztása ügyében a tanszéket a félévet megelőző vizsgaidőszakban felkeresni, amennyiben ez lehetséges. Egy műhely felügyeletét egy vezető konzulens látja el, aki további konzulenseket jelölhet ki. A 4. hét végéig a hallgató saját feladatot választ, amelyet a szorgalmi időszak végéig ki kell dolgoznia.

    A félév végén mindenkinek be kell számolni az elvégzett munkáról. A beszámoló szóbeli és írásbeli részt tartalmaz. A beszámoló konkrét formai követelményeit és ütemezését a felvett tantárgyat gondozó tanszék határozza meg.

    A Témalaboratórium csak tanszéki keretek között végezhető.

    A névre szóló feladat kidolgozása során a hallgatók általában 2-4 fős csoportokban dolgoznak, úgy, hogy a tevékenység és a munka eredménye egyértelműen elkülöníthető. Lehetséges teljes mértékben önálló feladat kidolgozása. A feladatkiírásban egyértelműen meg kell nevezni az önállóan, illetve a közös témán dolgozó többi hallgató által kidolgozandó részfeladatokat.

    9. A tantárgy oktatásának módja (előadás, gyakorlat, laboratórium) 4 órás laboratóriumi foglalkozások átlagosan kéthetes gyakorisággal. Egy vezető konzulens maximum 15 hallgató munkáját koordinálja.
    10. Követelmények

    A szorgalmi időszakban:

    Félévközi ellenőrzés rendje
    •        A munkabeosztás betartását, a munka előrehaladását és a hallgató felkészülését a vezető konzulens folyamatosan ellenőrzi.
    •        A félév végén egyeztetett időpontban a hallgató jegyzőkönyvet ad be, a beadással egyidejűleg szóban is beszámol. A szóbeli beszámoló módját a felvett tantárgyat gondozó tanszék határozza meg. Különösen indokolt esetben a beszámolóra egy alkalommal pótlási lehetőséget biztosítunk. A szorgalmi időszak végéig elfogadható minőségben be kell adni az elvégzett munkát dokumentáló jegyzőkönyvet.
    A félévközi jegy megállapításának módja
    A tantárgy félévközi jegyét a vezető konzulens állapítja meg az alábbi összetevők figyelembevételével:
    •        a munka szakmai értéke;
    •        a hallgató munkához való viszonya és a munka készenléti foka;
    •        a beszámoló eredménye;
    •        a munka dokumentáltsága.
    Elégtelen osztályzatot szerez az a hallgató, aki
    •       nem választott saját feladatot;
    •       a félévre előírt munkát a pótlási időszak végéig nem készítette el elfogadható minőségben;
    •        az írásbeli vagy a szóbeli beszámolót nem teljesítette.

    A vizsgaidőszakban: nincs.

    11. Pótlási lehetőségek A félév végi írásbeli és szóbeli beszámoló a pótlási időszak végéig pótolható.
    12. Konzultációs lehetőségek A Témalaboratórium munkáját tanszéki vezető konzulens irányítja. A vezető konzulens mellett további konzulens is biztosítható. Vezető konzulens a kar teljes vagy részmunkaidőben foglalkoztatott oktatója, kutatója, tanára (mestertanár, mérnöktanár, műszaki tanár, gazdasági tanár, gyakorlati oktató), tanszéki mérnöke vagy doktorjelöltje lehet.
    13. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom A téma kidolgozásához szükséges szakirodalmat a vezető konzulens biztosítja, illetve irányítása alapján a hallgató gyűjti és a megfelelő módon hivatkozza.
    14. A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka
    Kontakt óra

    -

    Félévközi készülés órákra

    -

    Felkészülés zárthelyire

    -

    Házi feladat elkészítése

    -

    Kijelölt írásos tananyag elsajátítása

    -

    Vizsgafelkészülés

    -

    Összesen90 óra
    15. A tantárgy tematikáját kidolgozta
    Név:Beosztás:Tanszék, Int.:

    Dr. Tevesz Gábor

    egyetemi docens, okt. dh.

    VIK-DH

    Kari Tanács Oktatási Bizottsága

     

     

    IMSc tematika és módszer

    Az IMSc hallgatók, valamint az ezt jelző más hallgatók konzulensüktől olyan témalaboratóriumi feladatot kapnak, amelyben elkülönítve IMSc rész is szerepel. A kiegészített feladatot úgy kell meghatározni, hogy a hallgató összességében a tantárgy elvégzéséhez rendelkezésre álló időkeretet ne lépje túl. Az IMSc feladatrész jellegét a konzulens határozza meg, célja a témakör részletesebb feldolgozása. Ilyen feladat lehet különösen, de nem kizárólagosan: további elmélyülést igénylő, készségeket fejlesztő részfeladatok kidolgozása, szimuláció, alternatív implementáció, adott szakirodalmi háttéranyag előírt célú és formájú feldolgozása.

    Az IMSc feladatrészt kidolgozó hallgatók a félév végén kibővített beszámolót tartanak.

    IMSc pontozás

    IMSc pont akkor szerezhető, ha a hallgató az alapfeladatát jeles szinten teljesítette. A pontok megoszlása a következő:

    • 5 pont az IMSc feladatrész kidolgozása;
    • 5 pont az IMSc beszámoló színvonala;
    • 5 pont az IMSc feladatrész dokumentálása

    alapján. Az IMSc feladatrész kidolgozására és dokumentálására a konzulens, a beszámoló színvonalára a bizottság állapítja meg a pontszámot.

    Az IMSc pontok megszerzése a programban nem résztvevő hallgatók számára is biztosított.