Belépés címtáras azonosítással
magyar nyelvű adatlap
Számítógép laboratórium III.
A tantárgy angol neve: Computers Laboratory III.
Adatlap utolsó módosítása: 2006. július 1.
Tantárgy lejárati dátuma: 2015. január 31.
Műszaki Informatika Szak
Név:
Beosztás:
Tanszék, Int.:
Dr. Csébfalvi Balázs
tanársegéd
IIT
Objektum-orientált programozás C++ nyelven, digitális technika
A fenti forma a Neptun sajátja, ezen technikai okokból nem változtattunk.
A kötelező előtanulmányi rend az adott szak honlapján és képzési programjában található.
VIEE1227 Programozás alapjai II. kredit
Bevezetés a tisztán objektum-orientált programozásba. A Java nyelv készségszintű elsajátítása.
I. A Java programozási nyelv tulajdonságai
- tisztán objektum-orientált szemlélet
- biztonság, kód ellenőrzése fordításkor és futtatáskor
- hordozhatóság, platformfüggetlenség
- interpreteres futtatás
- osztályok dinamikus betöltése, többszálúság
II. Java programozás a C++ programozó szemével
- egyszerű adattípusok, implicit és explicit típuskonverzió
- osztályok, dinamikus allokáció, hivatkozás referencia szerint
- csomagoló osztályok, konverziós függvények, típusra jellemző konstansok
- generikus tároló, tömbök mint objektumok, sztringek
- vezérlő szerkezetek
- adattakarás: private, package, protected, public hozzáférés
- virtuális alaposztályok, virtuális metódusok,
- osztályváltozók, osztálymetódusok
- szemétgyűjtés
- öröklődés, interfészek
III. Kivételkezelés
- Exception osztály kiterjesztése
- kivételek dobása / elkapása - try / catch szerkezet
- program által generált kivételek és rendszerkivételek
- kivételt generáló metódusok
- szabványos adatbevitel kivételkezeléssel
IV. Dinamikus adatszerkezetek
- többdimenziós tömbök
- dinamikusan nyújtózkodó tömb
- generikus programozás
- láncolt lista
- bináris fa
- kollekciók, iterátorok
V. OOP tervezési minták a Java osztálykönyvtárban
- kódmegosztás sablonmetódussal
- példányosítás absztrakt gyártó metódussal
- adatszerkezetek bejárása iterátorral
- funkcionális kiterjesztés toldalékkal
- homogén összetétel
- stratégia
- adapter
VI. Grafikus felhasználói felületek programozása
- grafikus programok felépítése, interakciós sémák
- eseményvezérelt program tervezése állapotgéppel
- Model-View-Controller paradigma
- AWT komponensek és tárolók
- ablakkomponensek elrendezése
- eseménykezelés interfésszel és adapterrel
- grafika, rajzolási állapot
- animáció párhuzamos fonállal
VII. Appletek
- applet felépítése, init, start, stop, destroy metódusok
- applet életciklusa
- applet beágyazása HTML oldalba
- példaprogram: rugós inga applet
VIII. Játékprogramozás
- objektumok ütemezése, animáció, kölcsönhatások kezelése
- felhasználói beavatkozások kezelése, polling
- mozgás fizikai szimulációja
- sprite-ok, animáció képsorozattal
- dupla pufferelés
IX. Swing
- fontosabb különbségek az AWT-hez képest
- “Look and Feel”
- egyszerű Swing komponensek
- összetett Swing komponensek
- HTML és RTF dokumentumok megjelenítése
előadás + gyakorlat
a szorgalmi időszakban: házi feladat + ZH
a szorgalmi időszakban: egy alkalommal pótZH lehetőség
a vizsgaidőszakban: egy alkalommal pótZH lehetőség gyakIV jelleggel, a házi feladat vizsgaidőszakban nem pótolható
előadás után
Java útikalauz programozóknak, ELTE TTK Hallgatói Alapítvány, Budapest
Glenn Rowe: Java programozás, PANEM
:
Kontakt óra
38
Félévközi készülés órákra
12
Felkészülés zárthelyire
20
Házi feladat elkészítése
10
Kijelölt írásos tananyag elsajátítása
..
Vizsgafelkészülés
Összesen
80
Dr. Szirmay-Kalos László
docens