Budapest University of Technology and Economics, Faculty of Electrical Engineering and Informatics

    Belépés
    címtáras azonosítással

    vissza a tantárgylistához   nyomtatható verzió    

    Agy és számítógép

    A tantárgy angol neve: Brain and computer

    Adatlap utolsó módosítása: 2010. november 3.

    Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
    Villamosmérnöki és Informatikai Kar

    Budapesti Műszaki és

    Gazdaságtudományi Egyetem

    Természettudományi Kar

    Kognitív Tudományi Tanszék

    Villamosmérnöki Szak
    Műszaki Informatika Szak
    Egészségügyi Mérnöki Szak
    Gazdasági Informatikai Szak
    Választható tárgy
    Tantárgykód Szemeszter Követelmények Kredit Tantárgyfélév
    TE471011   2/0/0/f 2  
    3. A tantárgyfelelős személy és tanszék Dr. Kovács Gyula,
    A tantárgy tanszéki weboldala http://www.cogsci.bme.hu/
    4. A tantárgy előadója

    Név:

    Beosztás:

    Tanszék, Int.:

    Dr. Kovács Gyula

    egyetemi tanár

    Kognitív Tudományi Tanszék

     

     

     

    5. A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít

    alapvető, középiskolai biológiai tudás és haladó számítástechnikai ismeretek

    6. Előtanulmányi rend
    Kötelező:
    NEM (TargyEredmeny("BMEGT471011", "JEGY", _) >= 2)

    A fenti forma a Neptun sajátja, ezen technikai okokból nem változtattunk.

    A kötelező előtanulmányi rend az adott szak honlapján és képzési programjában található.

    Ajánlott:

    Kötelező a BMETE471008 kurzus előzetes elvégzése

    7. A tantárgy célkitűzése

    Megismertetni a hallgatókat az emberi idegrendszer alapvető folyamataival különös tekintettel arra, hogy mennyiben tekinthető az agy egy speciális számítógépnek. Milyen elvek alapján folyik a bejövő információ feldolgozása? Milyen általános szervező elvek vannak az emberi idegrendszerben? Mi hordozza az információt?

    8. A tantárgy részletes tematikája

    Az emberi agy modern vizsgálati és analitikus módszerei.

    A neuron. Idegélettani és számítástechnikai értelmezés

    Az információ átvitel formái az emberi agyban

    A szenzoros információ feldolgozásának alapelvei

    A vizuális információ-feldolgozó hálózat és annak alapvető rendező elvei.

    Tárgy és arcfelismerés: ember és gép.

    9. A tantárgy oktatásának módja (előadás, gyakorlat, laboratórium)

    előadás és szemináriumok.

    10. Követelmények

    a.       A szorgalmi időszakban:

    Egy darab félévközi zárthelyi dolgozat sikeres megírása és egy darab félév végi önálló dolgozat (adat analízis, soft-ware csomag, összefoglaló dolgozat formájában) leadása egy előzetesen egyeztetett témában.

    b.       A vizsgaidőszakban:

    c.              Elővizsga:

    11. Pótlási lehetőségek

    Sikertelen zárthelyi a szorgalmi időszakban a pótzárthelyin pótolható.
    A sikertelen (pót)zárthelyi a pótlási héten különeljárási díj ellenében egy további alkalommal pótolható.

    12. Konzultációs lehetőségek

    Az órák ideje alatt ill. a vizsgaidőszak idején heti rendszerességgel, később megjelölendő időpontban.

    13. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom

    Churchland-Sejnowsky: The computational brain 1992 MIT press + az év során kiadott angol nyelvű referátumok

    14. A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka
    Kontakt óra28
    Félévközi készülés órákra12
    Felkészülés zárthelyire20
    Házi feladat elkészítése 
    Kijelölt írásos tananyag elsajátítása 
    Vizsgafelkészülés 
    Összesen60
    15. A tantárgy tematikáját kidolgozta

    Név:

    Beosztás:

    Tanszék, Int.:

    Dr Kovács Gyula

    egyetemi tanár

    Kognitív Tudományi Tanszék