Budapest University of Technology and Economics, Faculty of Electrical Engineering and Informatics

    Belépés
    címtáras azonosítással

    vissza a tantárgylistához   nyomtatható verzió    

    Mérnöki módszerek a pedagógiában

    A tantárgy angol neve: Technical Methods in Education

    Adatlap utolsó módosítása: 2014. november 3.

    Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
    Villamosmérnöki és Informatikai Kar

    Gazdaság - és Társadalomtudományi Kar

    Műszaki Pedagógia Tanszék 


    Villamosmérnöki szak
    Mérnökinformatikus szak
    Egészségügyi mérnök szak
    Gazdaságinformatikus szak

    Szabadon választható tárgy

    Tantárgykód Szemeszter Követelmények Kredit Tantárgyfélév
    GT51A022   1/1/0/f 2  
    3. A tantárgyfelelős személy és tanszék Dr. Kata János,
    A tantárgy tanszéki weboldala http://mpt.bme.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=108%3Amernoeki-modszerek-a-pedagogiaban-bmegt51a022&catid=14%3Aadatlapok&Itemid=32&lang=hu
    4. A tantárgy előadója

    Dr. Kata János

    mestertanár

    APPI Műszaki Pedagógia Tsz.

    5. A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít

    Nincs közvetlen alapozó ismeretanyag/általános műszaki alapismeretek

    6. Előtanulmányi rend
    Ajánlott:

    Nincs előfeltétele a tárgy felvételének

    7. A tantárgy célkitűzése

    A mérnöki tervezés és elemzés módszereinek bemutatása a pedagógia területén.

    8. A tantárgy részletes tematikája

    A rendszerelmélet alapfogalmainak áttekintése.

    2)         Operációkutatási alapfogalmak áttekintése.

    3)         Statisztikai és méréstechnikai alapfogalmak áttekintése.

    4)         A tanítási-tanulási folyamat rendszertechnikai értelmezése.

    5)         Döntési modellek a pedagógiában (vizsgarend mennyiségi tervezése)

    6)         Hálós modellek a pedagógiában (vizsgarend sorrendi tervezése)

    7)         Adatfeltárási módszerek szekunder forrásokból (tanulmányi eredmények elemzése)

    8)         Adatfeltárási módszerek primer forrásokból (mérések és adatfelvételek)

    9)         Tanulói viselkedések időbeli felvétele (óramegfigyelés)

    10)       Tanulói motivációk felvétele (kérdőíves adatgyűjtés)

    11)       Adatok kiértékelése leíró statisztikai módszerekkel (alapmódszerek excel-programmal)

    12)       Adatok kiértékelése elemző statisztikai módszerekkel (regresszióanalízis excel-programmal)

    9. A tantárgy oktatásának módja (előadás, gyakorlat, laboratórium)

    előadás 1 óra, gyakorlat 0,5 óra, iskolai felmérés 0,5 óra

    10. Követelmények

    A szorgalmi időszakban: projektfeladat 1. az adatfelvétel témakörében 2. az adatelemzés témakörében

    11. Pótlási lehetőségek

    A projektfeladatok esetében a vizsgaidőszak 3. hetéig

    12. Konzultációs lehetőségek

    A Tvsz-ben foglaltak szerint

    13. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom

    Kata János:Korszerű módszerek a szakképzésben Typotex Kiadó, Budapest, 2007.

    14. A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka
    Kontakt óra 28
    Félévközi készülés órákra -
    Felkészülés zárthelyire 4
    Házi feladat elkészítése 14
    Kijelölt írásos tananyag elsajátítása 14
    Vizsgafelkészülés -
    Összesen 60
    15. A tantárgy tematikáját kidolgozta

    Dr. Kata János

    mestertanár

    APPI Műszaki Pedagógia Tsz.