Marketing

A tantárgy angol neve: Marketing

Adatlap utolsó módosítása: 2023. április 18.

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Villamosmérnöki és Informatikai Kar
Tantárgykód Szemeszter Követelmények Kredit Tantárgyfélév
GT20A002   2/0/0/f 2  
A tantárgy tanszéki weboldala https://edu.gtk.bme.hu
4. A tantárgy előadója

Név: Beosztás: Tanszék, Int.:
Dr. Szalkai Zsuzsanna egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék

Dr. Kelemen-Erdős Anikó  egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék

5. A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít Alapvető közgazdasági ismeretek
6. Előtanulmányi rend
Ajánlott:
Kötelező előtanulmányi rend nincs. Témaütközés nincs.
7. A tantárgy célkitűzése A tárgy célja, hogy a hallgatók megismerjék a menedzsmenttudományok egyik szakterületét jelentő marketingmenedzsment korszerű elméleteit, üzleti modelljeit és alkalmazható eszközeit. A tárgy külön hangsúlyt fektet arra, hogy rámutasson a műszaki és a piaci tudás integrálásának szerepére a mérnöki döntésekben, különös tekintettel az innovációra. Kiemeli, hogyan segíthetik a marketinginformációk, a piaci- és vevőismeret az innovációs kockázat csökkentését, hogyan járulhatnak hozzá az új termékek, s ezáltal a vállalat sikeréhez.
8. A tantárgy részletes tematikája
A marketing alapkoncepciói
A vállalat piaca
Stratégiai tervezés és a marketingstratégia
Fogyasztói piac és vásárlói magatartás
A marketinginformáció-rendszer
Termékpolitika
Árpolitika
Az értékesítési rendszer
Marketingkommunikáció
Szervezeti beszerzés
9. A tantárgy oktatásának módja (előadás, gyakorlat, laboratórium) Előadás.
10. Követelmények
A tanulási eredmények értékelése két évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés). 1. Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: A két írásbeli teljesítményméréssel max. 100 (50-50) pont szerezhető. A minimum követelmény a két dolgozatból együttesen 50 pont megszerzése. 2. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a hallgatók az órai részvételért és aktivitásért maximum 7 pontot kaphatnak.
11. Pótlási lehetőségek

1) Az egyes évközi teljesítményértékelésekhez nem tartozik egyenkénti minimumkövetelmény, a két zárthelyi dolgozat mindegyike pótolható az előre pótlásként meghirdetett időpontban a szorgalmi időszak folyamán a meghirdetett beosztás szerint. 2) A két zh összesen 100 pontos (egyenként 50-50 pontos). A pótlás javítási lehetőséget is magában foglal. Azok számára, akiknek a pótlás sem sikerült, vagy nem éltek ezzel a lehetőséggel, további pótlási lehetőség nincsen.

12. Konzultációs lehetőségek Az oktatók meghirdetett fogadóórájában, illetve e-mailen előre egyeztetett időpontban.
13. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom
Vágási M. (szerk.): Marketing stratégia és menedzsment. Alinea Kiadó, Budapest 2007 (magyar kurzus) Kotler, Ph. - Armstrong, G. (2016). Principles of Marketing. 16th ed. Global ed. Pearson (angol kurzus)
Online segédanyagok, előadások prezentációi
14. A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka
Kontakt óra28
Félévközi készülés órákra-
Felkészülés zárthelyire16
Házi feladat elkészítése-
Kijelölt írásos tananyag elsajátítása16
Vizsgafelkészülés
Összesen60
15. A tantárgy tematikáját kidolgozta Dr. Szalkai Zsuzsanna, egyetemi docens