Budapest University of Technology and Economics, Faculty of Electrical Engineering and Informatics

    Belépés
    címtáras azonosítással

    vissza a tantárgylistához   nyomtatható verzió    

    Marketing

    A tantárgy angol neve: Marketing

    Adatlap utolsó módosítása: 2023. április 18.

    Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
    Villamosmérnöki és Informatikai Kar
    Tantárgykód Szemeszter Követelmények Kredit Tantárgyfélév
    GT20A002   2/0/0/f 2  
    A tantárgy tanszéki weboldala https://edu.gtk.bme.hu
    4. A tantárgy előadója

    Név: Beosztás: Tanszék, Int.:
    Dr. Szalkai Zsuzsanna egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék

    Dr. Kelemen-Erdős Anikó  egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék

    5. A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít Alapvető közgazdasági ismeretek
    6. Előtanulmányi rend
    Ajánlott:
    Kötelező előtanulmányi rend nincs. Témaütközés nincs.
    7. A tantárgy célkitűzése A tárgy célja, hogy a hallgatók megismerjék a menedzsmenttudományok egyik szakterületét jelentő marketingmenedzsment korszerű elméleteit, üzleti modelljeit és alkalmazható eszközeit. A tárgy külön hangsúlyt fektet arra, hogy rámutasson a műszaki és a piaci tudás integrálásának szerepére a mérnöki döntésekben, különös tekintettel az innovációra. Kiemeli, hogyan segíthetik a marketinginformációk, a piaci- és vevőismeret az innovációs kockázat csökkentését, hogyan járulhatnak hozzá az új termékek, s ezáltal a vállalat sikeréhez.
    8. A tantárgy részletes tematikája
    A marketing alapkoncepciói
    A vállalat piaca
    Stratégiai tervezés és a marketingstratégia
    Fogyasztói piac és vásárlói magatartás
    A marketinginformáció-rendszer
    Termékpolitika
    Árpolitika
    Az értékesítési rendszer
    Marketingkommunikáció
    Szervezeti beszerzés
    9. A tantárgy oktatásának módja (előadás, gyakorlat, laboratórium) Előadás.
    10. Követelmények
    A tanulási eredmények értékelése két évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés). 1. Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: A két írásbeli teljesítményméréssel max. 100 (50-50) pont szerezhető. A minimum követelmény a két dolgozatból együttesen 50 pont megszerzése. 2. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a hallgatók az órai részvételért és aktivitásért maximum 7 pontot kaphatnak.
    11. Pótlási lehetőségek

    1) Az egyes évközi teljesítményértékelésekhez nem tartozik egyenkénti minimumkövetelmény, a két zárthelyi dolgozat mindegyike pótolható az előre pótlásként meghirdetett időpontban a szorgalmi időszak folyamán a meghirdetett beosztás szerint. 2) A két zh összesen 100 pontos (egyenként 50-50 pontos). A pótlás javítási lehetőséget is magában foglal. Azok számára, akiknek a pótlás sem sikerült, vagy nem éltek ezzel a lehetőséggel, további pótlási lehetőség nincsen.

    12. Konzultációs lehetőségek Az oktatók meghirdetett fogadóórájában, illetve e-mailen előre egyeztetett időpontban.
    13. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom
    Vágási M. (szerk.): Marketing stratégia és menedzsment. Alinea Kiadó, Budapest 2007 (magyar kurzus) Kotler, Ph. - Armstrong, G. (2016). Principles of Marketing. 16th ed. Global ed. Pearson (angol kurzus)
    Online segédanyagok, előadások prezentációi
    14. A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka
    Kontakt óra28
    Félévközi készülés órákra-
    Felkészülés zárthelyire16
    Házi feladat elkészítése-
    Kijelölt írásos tananyag elsajátítása16
    Vizsgafelkészülés
    Összesen60
    15. A tantárgy tematikáját kidolgozta Dr. Szalkai Zsuzsanna, egyetemi docens