Budapest University of Technology and Economics, Faculty of Electrical Engineering and Informatics

    Belépés
    címtáras azonosítással

    vissza a tantárgylistához   nyomtatható verzió    

    Marketing

    A tantárgy angol neve: Marketing

    Adatlap utolsó módosítása: 2009. január 28.

    Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
    Villamosmérnöki és Informatikai Kar
    Tantárgykód Szemeszter Követelmények Kredit Tantárgyfélév
    GT20A002   2/0/0/f 2  
    4. A tantárgy előadója Név: Beosztás: Tanszék, Int.:
    Dr. Szalkai Zsuzsanna egyetemi docens, Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék, ÜTI
    Dr. Vasné Egri Magdolna, Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék, ÜTI
    5. A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít Alapvető közgazdasági ismeretek
    6. Előtanulmányi rend
    Ajánlott:
    Kötelező előtanulmányi rend nincs. Témaütközés nincs.
    7. A tantárgy célkitűzése Bemutatni a marketing fejlődésének szakaszait, a marketingorientált vállalat megkülönböztető jellemzőit, valamint a marketingmenedzsment fő feladatait. Megismertetni a modern marketing új irányzatait. Bemutatni a marketing-információrendszer funkcióit és alkotóelemeit. Részletesen megtárgyalni a marketingstratégia és taktika lépéseit. Feltárni a fogyasztói és az ipari piac marketing jellemzőit, döntési folyamatait és az azt meghatározó tényezőket. A marketindöntések keretén belül külön rávilágítani a termék-, ár-, értékesítési- és a kommunikációs politika fő kérdéseire és korszerű marketing eszközeire.
    8. A tantárgy részletes tematikája A marketing alapfogalmai
    A marketing információs rendszer elemei és jellemzői
    Vállalati stratégia - marketingstratégia
    A fogyasztói piac jellemzői, a fogyasztói magatartás vizsgálata
    A szervezeti/ipari piac és a szervezeti beszerzői magatartás
    Termékpolitika
    Árpolitika
    Értékesítéspolitika
    Kommunkációs politika
    Online marketing
    9. A tantárgy oktatásának módja (előadás, gyakorlat, laboratórium) Előadás.
    10. Követelmények A tárgy évközi jeggyel zárul. A félév folyamán két zh dolgozat megírására kerül sor. Az első zh 25, a második 75%-kal számít a félévi jegybe. Az elégséges évközi jegyhez a két dolgozatnál 50% elérése szükséges.
    11. Pótlási lehetőségek

    A két zh-ból egy pótolható, az utolsó órán. A pótlás javítási lehetőséget is magában foglal. Azok a hallgatók, akik egyik dolgozatot sem írtak meg, nem pótolhatnak. Azok számára, akiknek az utolsó órán megírt pótlás sem sikerült, vagy nem éltek ezzel a lehetőséggel, további pótlási lehetőség nincsen.

    12. Konzultációs lehetőségek Az oktatók meghirdetett fogadóórájában, illetve e-mailen előre egyeztetett időpontban.
    13. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom Vágási Mária szerk.(2007): Marketing stratégia és -menedzsment, Alinea Kiadó, és az előadások anyagai
    14. A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka
    Kontakt óra28
    Félévközi készülés órákra14
    Felkészülés zárthelyire18
    Házi feladat elkészítése-
    Kijelölt írásos tananyag elsajátítása-
    Vizsgafelkészülés
    Összesen60
    15. A tantárgy tematikáját kidolgozta Vasné Dr. Egri Magdolna, egyetemi docens