Villamosenergia szolgáltatás menedzsment

A tantárgy angol neve: Public Electricity Service Management

Adatlap utolsó módosítása: 2006. július 1.

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Villamosmérnöki és Informatikai Kar

Villamosmérnöki Szak

Tantárgykód Szemeszter Követelmények Kredit Tantárgyfélév
GT204097   2/0/0/v 2.5 1/1
4. A tantárgy előadója

Név:

Beosztás:

Tanszék, Int.:

Dr. Tóth Judit

e.adjunktus

GTK, IMVT

5. A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít

Elektrotechnikai alapismeretek.

6. Előtanulmányi rend
Ajánlott:
7. A tantárgy célkitűzése

Megismertetni a hallgatókkal a villamosenergia-szolgáltatás piacorientáltságát és azt a szemléletváltást, hogy miként értelmezhető a villamosenergia, mint termék és szolgáltatás, valamint azt az alapvető mélyreható változást, annak adaptiv kezelését, amit a külföldi tőke általi privatizáció eredményezett a magyar gazdaságban.

A szintetizált, formális ismeretek megtanitása mellett lényeges a hallgatók számára az informális rendszer, a szakmai kapcsolatrendszer, a szakterületi kommunikáció kiépitése a tárgy keretében.

8. A tantárgy részletes tematikája
  1. A villamosenergia szerepe a gazdaságban. A villamosenergia a termelésben és a szolgáltatásokban.
  2. A villamosnergia marketing.
  3. A villamosnergia szolgáltatás stratégiai menedzsmentje.
  4. A villamosenergia mint termék és szolgáltatás.
  5. A villamosenergia szolgáltatás minősége és megbizhatósága.
  6. A villamosenergia piac, a verseny, a piacképesség. A liberalizáció.
  7. Verseny a szolgáltatásban, a szolgáltatások védelmének lehetősége, szolgáltatás-stratégiák.
  8. Az ügyfél a szolgáltatásban.
  9. Az ügyfél mint vevő- külső ügyfél. Az ügyfél mint résztvevő- belső ügyfél.
  10. Az ügyfél/fogyasztó döntési szempontjai, módszerei.
  11. A munkaerő mint erőforrás a Villamosenergia-szolgáltatásban.
  12. A munkajellemzők és az emberi képességek illesztése.
9. A tantárgy oktatásának módja (előadás, gyakorlat, laboratórium)

A tárgy előadásokon kerül ismertetésre, stúdiószerű mühelymunka jelleggel, amikhez szervesen kapcsolódnak a különféle szakmaterületi helyszini bemutatók, élő esettanulmányok.

A tárgy okatatásának módszere az elmélet bemutatása mellett a feladatmegoldás és az esettanulmányok feldolgozása.

10. Követelmények

a. A szorgalmi időszakban: egy házi feladat elkészitése, aminek elfogadása a vizsgárabocsátás feltétele.

b. A vizsgaidőszakban: szóbeli vizsga

13. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom

Tanszéki syllabus

15. A tantárgy tematikáját kidolgozta

Név:

Beosztás:

Tanszék, Int.:

Dr. Tóth Judit

e. adjunktus

GTK, IMVT